BALTYMAI MOTERIMS, POVEIKIS, NAUDA IR DOZAVIMAS

Peržiūros: 215
Žvaigždutė neaktyviŽvaigždutė neaktyviŽvaigždutė neaktyviŽvaigždutė neaktyviŽvaigždutė neaktyvi
 

 Turinys

  • Kodėl mums reikia baltymų?
  • Baltymai - jų svarba organizme, biologinė vertė ir maisto šaltiniai
  • Baltymų vartojimo nauda moterims
  • Proteino nauda ir vartojimas
  • Geriausias proteinas moterims
  • Kiek baltymų turėčiau suvartoti per dieną?

Jus turbūt girdėjote, kad moterys neturėtų gerti baltyminių gėrimų, nes tada jų raumenys augtų kaip vyrų? Taip manyti klaidinga. Baltymai yra raumenų, odos, fermentų ir hormonų statybinė medžiaga. Nesvarbu, ar esate vyras, ar moteris, baltymai atlieka svarbų vaidmenį jūsų organizme ir visuose kūno audiniuose, todėl jų neturėtų trūkti jūsų mitybos racione, nesvarbu ar aktyviai ir sunkiai sportuojate ar ne.

 

Kodėl mums reikia baltymų?

Yra daugybė priežasčių, kodėl į savo mitybos planą turite įtraukti daugiau baltymų. Devynios iš 20 aminorūgščių, sudarančių baltymus, yra būtinos. Tai reiškia, kad jūsų organizmas negali jų pasigaminti pats. Vienintelis būdas jų gauti - iš maisto. Jie būtini tinkamam organizmo funkcionavimui, raumenų masės apsaugai nuo katabolizmo, tinkamai hormonų funkcijai ir sveikai imuninei sistemai palaikyti. Baltymai yra pagrindinė kiekvienos mūsų kūno ląstelės sudedamoji dalis. Jis naudojamas skeleto raumenims, kaulams, plaukams, nagams, kremzlėms, odai ir kraujui statyti ir atkurti. Jis taip pat naudojamas fermentams ir hormonams, kurie padeda reguliuoti medžiagų apykaitą, augimą ir daugelį kitų veiksnių, gaminti.

 

Kartu su riebalais ir angliavandeniais baltymai priskiriami makroelementams, o tai reiškia, kad organizmui jų reikia palyginti daug. Skirtingai nei riebalai ir angliavandeniai, organizmas nekaupia baltymų ir nesukaupia atsargų vėlesniam naudojimui. Todėl būtina reguliariai papildyti baltymų atsargas.

 

 

 

 

KURIUOSE MAISTO PRODUKTUOSE YRA BALTYMŲ.


Pagrindiniai baltymų šaltiniai yra gyvūninės kilmės produktai:

• Visų rūšių mėsa.
• Kiaušiniai.
• Pienas, varškė ir kiti pieno produktai.
• Žuvis ir jūros gėrybės.
• Augalinės kilmės baltymų šaltiniai- riešutai, sėklos, grūdai, ankštinės kultūros.

Augaliniai baltymai lėčiau ir prasčiau virškinami nei gyvūniniai, o jų biologinė vertė yra mažesnė.

 

 

Šiuolaikinis ritmas ne visada leidžia subalansuotai maitintis ir gauti reikiamą baltymų kiekį. Tokiais atvejais patartina vartoti baltymų papildomai. Baltyminiai gėrimai virškinami greičiau nei mėsa, o gerti kokteilį yra skaniau ir lengviau nei valgyti virtą krūtinėlę. Be to, baltyminiai gėrimai yra sveikas jūsų valgiaraščio papildymas, nes yra daugybė skonių ir rūšių.

 

 

Baltymų / proteinų tipai mityboje

Baltymai yra labai svarbūs kūno audinių statybai, palaikymui ir atstatymui; jie yra fermentų, ląstelių receptorių ir signalinių molekulių struktūriniai komponentai, taip pat organizme atlieka pernešėjų funkciją.

Trumpai apžvelkime pagrindinius tipus ir formas.Trumpai apžvelkime pagrindinius tipus ir formas.

 

Išrūgų baltymai (Whey protein)
Labiausiai paplitusi baltymų sporto mitybos rūšis. Gaminamas iš išrūgų - skysčio, likusio išgarinus ir ištraukus pieną gaminant varškę, kazeiną, kietuosius sūrius. 

      

 

Išrūgų baltymai (proteinas) vadinami auksiniu baltymų standartu. Tai visavertis baltymas, turintis devynias nepakeičiamąsias aminorūgštis. Jis labai populiarus tarp sportininkų, kultūristų ir fitneso modelių, taip pat tarp žmonių, norinčių pagerinti savo fizinę formą sporto salėje. Išrūgų baltymai gaunami gaminant pieną ir pieno produktus (pvz., sūrį). Išrūgų baltymai vartojami kaip sportininkų maistas kokteilių pavidalu ir maisto gamyboje, kaip mėsos ir pieno produktų, kepinių ir konditerijos gaminių priedas.

Išrūgų sudėtyje yra albumino, vitaminų, mineralų ir riebalų. Išrūgų baltymai pasižymi subalansuotu aminorūgščių profiliu, todėl išrūgų baltymai aprūpinami visomis būtinomis aminorūgštimis, įskaitant vertingas BCAA.

Išrūgų baltymai būna koncentruoti, izoliuoti ir hidrolizuoti.

Koncentratas yra mažiausios grynumo išrūgų baltymas. Jame yra laktozės ir riebalų pėdsakų. Paprastai yra pigesni nei kitų formų, tačiau tokios pat kokybės ir populiarumo. Geras pasirinkimas pradedantiesiems.

Izoliatas yra koncentratas, kuris buvo toliau gryninamas. Jis yra brangesnis, tačiau greičiau pasisavinamas, jame yra mažiau angliavandenių ir jis turi didesnę maistinę vertę. Dėl mažo cukraus kiekio galima vartoti laikantis mažai angliavandenių turinčios dietos.

Hidrolizatas - tai išrūgų baltymai, dirbtinai "suskaidyti" į peptidines grandines ir kelių aminorūgščių fragmentus. Jame yra tik greičiausiai virškinamų baltymų. Mitybos specialistai teigia, kad įsisavinimo greitis ne visada pateisina didelę hidrolizuotų baltymų kainą.

Visų formų išrūgų baltymai įsisavinami greitai (per 2-3 valandas), todėl jie tinka tiek prieš, tiek po fizinio krūvio.

 

Kazeino baltymai ( Casein protein)
Kazeino baltymas (lėtasis baltymas) gaminamas natūraliai fermentuojant pieną. Skrandyje suvirškintas kazeino baltymas sudaro miceles - krešulius, kurie per 6-8 valandas suskyla į aminorūgštis. Kazeino baltymai nesukelia cukraus šuolio, ilgam padidina aminorūgščių kiekį ir užtikrina stiprią antikatabolinę apsaugą. Kazeinas paprastai vartojamas per naktį, kad iki kito valgymo nesuirtų raumenys.

Įrodyta, kad antinksčiai nakties miego metu išskiria streso hormoną kortizolį. Kazeino kokteilio vartojimas prieš miegą ar ilgesnę valgymo pertrauką apsaugo raumenų audinį nuo žalingo kortizolio poveikio.

Kazeinas yra ilgalaikis alkio malšintojas ir gali būti naudojamas riebalų masei mažinti. Tačiau jis taip pat gali būti naudojamas raumenims auginti. Dar vienas kazeino baltymų privalumas yra tas, kad juos gali gerti išrūgų ir kiaušinių baltymams alergiški žmonės.

 

Pieno baltymai (Milk protein)
Baltymų kompleksas, kazeino ir išrūgų mišinys 4:1 - 80 % kazeino baltymų, 20 % išrūgų baltymų. Pieno baltymai sujungia abiejų produktų privalumus: jie yra labai sotūs, apsaugo nuo katabolinio raumenų irimo ir gali būti vartojami tarp valgymų.

 

BALTYMŲ POVEIKIS MOTERŲ KŪNUI

Baltymų papildai yra tendencija, ypač tarp vyrų kultūristų. Daugelis moterų vengė baltymų, nes bijojo priaugti nepageidaujamos raumenų masės. Iš tikrųjų moterys negamina pakankamai testosterono, kaip vyrai. Būtent šis hormonas vyrams užtikrina raumenų ir plaukų augimą. Tačiau baltymų milteliai iš esmės yra baltymų turtingas maisto produktas, kuris naudojamas kaip maisto papildas. Moterys, vartodamos baltymus, negali priaugti tiek raumenų masės, kiek vyrai, todėl nesijaudinkite dėl baltyminių gėrimų vartojimo.

Visi baltymų mišiniai yra raumenų baltymų statybinė medžiaga. Jei kalbėsime apie baltymus sporto mitybos kontekste, tai yra papildai, kurie naudingi raumenų augimui ir svorio metimui.
Baltymai ypač naudingi iškart po fizinio krūvio. Baltymų kokteilis, aminorūgščių medžiagos nešiklis, padeda pradėti atsigavimo procesus ir išvengti katabolinės būklės. Jei po fizinio krūvio nevartojate baltymų, jūsų vėlesnė regeneracija bus nukreipta ne į naujų raumenų skaidulų kūrimą, o į fizinio krūvio metu pažeistų ar katabolizmo paveiktų raumenų atstatymą.

 

 

 

BALTYMŲ VARTOJIMO NAUDA


• Suteikia energijos, kurios reikia treniruotei ir ne tik.

• Tiekia nepakeičiamąsias ir pakeičiamąsias aminorūgštis, kurios skatina insulino ir somatotropino - hormonų, atsakingų už raumenų augimą ir kaulų tvirtumą, - gamybą.

• Suaktyvina medžiagų apykaitą, dėl kurios vyksta raumenų hipertrofija (augimas). Net baltymų metabolitai - aminorūgštys - dalyvauja anabolizme.

• Slopina destruktyvius procesus. Baltymų aminorūgštys, mažindamos kortizolio, katecholaminų ir kitų katabolinių hormonų išsiskyrimą, apsaugo raumenų audinį.

• Stiprina imuninę sistemą. Baltymuose esantys alfa- ir beta-globulinai, imunoglobulinai, fermentai ir vitaminai padeda stiprinti imuninę sistemą.

• Mažina širdies ligų riziką. Išrūgų baltymus vartojantiems žmonėms 8 % rečiau diagnozuojamos širdies ligos.

 

KOKS BALTYMŲ KOKTEILIS YRA GERIAUSIAS?
 Geriausias proteinas moterims

1. GERIAUSIAS IŠRŪGŲ BALTYMAS (GREITAS)
Kuo greičiau papildas absorbuojamas, tuo didesnis anabolinis poveikis. Šie produktai tinka svorio metimo dietos metu , esamai raumenų apimčiai palaikyti.

Whey išrūgų baltymai ( -22% visam užsakymui paspaudus nuorodą >> https://www.prosportpharma.com/lt/?ref=51880 )

2. GERIAUSI IŠRŪGŲ BALTYMŲ IZOLIATAI

Išrūgų baltymų izoliatas ( -22% visam užsakymui paspaudus nuorodą >> https://www.prosportpharma.com/lt/?ref=51880 )

Išrūgų baltymų izoliatas be laktozės ( -22% visam užsakymui paspaudus nuorodą >> https://www.prosportpharma.com/lt/?ref=51880 )

Daugiau skanių, greitai tirpstančių proteinų (baltymų) rasite čia : https://www.prosportpharma.com/lt/?ref=51880

 

Griežtai kalbant, baltymų negalima skirstyti į raumenų masės didinimo ir svorio metimo papildus. Tačiau apskritai galima rasti baltymų kompleksų, kurie labiau nei kiti tinka svorio metimui ar raumenų augimui.

 

 

 
BALTYMAI RAUMENŲ PRIEAUGIUI


Greitai gaunami baltymai, tokie kaip kiaušiniai ir išrūgos, yra geriausias būdas priaugti raumenų. Jie greitai suskyla iki aminorūgščių ir prisotina audinius maistingosiomis medžiagomis. Lėti baltymai (kazeinas) idealiai tinka vartoti kartu su jais, kad palaikytumėte augančius raumenis naktį.

 

BALTYMAI (proteinai) LIEKNIEJIMUI


Norint pašalinti riebalų sluoksnį, svarbu sumažinti kalorijų deficitą angliavandenių, bet ne riebalų sąskaita. Lieknėjantiems žmonėms reikia 1 g riebalų ir iki 2 g baltymų vienam kilogramui svorio. Geriausias svorio metimo baltymas yra tas, kuris turi mažai lipidų ir angliavandenių, pvz., "Slim'n'Fit® Baltyminis kokteilis" (nuorodą rasite žemiau). Be išrūgų baltymų, taip pat galite vartoti kazeino arba sojų baltymų, tačiau tokiu atveju svorio mažėjimas bus lėtesnis.

Atlikus keletą tyrimų apie sportinių baltymų poveikį svorio mažėjimui, gauti įdomūs rezultatai:

1. Daugiau riebalų numetė tie, kurie vartojo baltymus, o ne tik laikėsi dietos, o kazeino papildai (palyginti su išrūgų papildais) davė geriausius rezultatus.

2. Sojos baltymai, palyginti su išrūgų baltymais, duoda prastesnius svorio metimo rezultatus, bet geresnius rezultatus, palyginti su švaria mityba be papildų. Išrūgų baltymai degina daugiau riebalų nei toks pat kiekis mėsos.

Slim'n'Fit® Baltyminis kokteilis svorio metimui ( -22% visam užsakymui paspaudus nuorodą >> https://www.prosportpharma.com/lt/?ref=51880 )

 

 

BALTYMŲ VARTOJIMO NORMOS
Kek baltymų reikia suvartoti per dieną?

Rekomenduojamas baltymų kiekis yra toks, kad iš jų būtų gaunama nuo 10 iki 30 procentų dienos kalorijų. Baltymų poreikis kiekvienam žmogui yra labai individualus ir priklauso ne tik nuo kūno masės, bet ir nuo amžiaus bei organizmo būklės. Kaip pavyzdys, sveikam fiziškai aktyviam, apie 80 kilogramų sveriančiam trisdešimtmečiui per dieną reiktų gauti apie 90 g baltymų, o sveikai, fiziškai pasyviai, 60 kilogramų sveriančiai šešiasdešimtmetei – apie 50 g baltymų per dieną.

Įprasto fizinio krūvio metu pakanka 1,2-2,2 g baltymų 1 kg kūno svorio.

Baltymų kokteilius reikėtų gerti ryte, 60-90 minučių prieš treniruotę ir 60 minučių po jos, taip pat per ilgas pertraukas tarp valgymų. Kazeinas gali papildyti arba pakeisti vakarinį maistą.

Rekomenduojama vartoti po 30 g
baltymų(kituose šaltiniuose nurodoma, kad iki 40-50 g).

Norėdami paruošti kokteilį, ištirpinkite miltelius bet kokiame jums patinkančiame skystyje - vandenyje, sultyse, neriebiame piene. Praskiestus miltelius reikia suvartoti nedelsiant. Paruoštą kokteilį reikia laikyti ne ilgiau kaip 3 valandas.